Yaşamaya Çalışıyorum

Resim
  Son yazıyı yazalı epey bir zaman olmuş. İşten güçten kafamı kaldıramadım bir türlü. Yaz sezonu olduğu için ve hiç bir iş yerinde de eleman tam olmadığı için, bir birimizi idare etmek zorunda kaldık. Nefret ediyorum insanların emeğini sömüren, bu tip iş yerlerinden veya dinazorlaşmış kurumlardan. Ne demek eleman eksik, ne demek bir birimizi idare edelim. Ben buraya senin işlerin yürüsün, seni idare edeyim diye mi geliyorum. Bu nasıl bir yüzsüzlük, nasıl bir pişkinlik, nasıl bir utanmazlık. Geçimimi sağlamak için, isteyerek gelmediğim dünyada, sırf hayatımı devam ettirebilmek için geliyorum o iş yerine. Hoş senin verdiğin 3 kuruşla devam da etmiyor ya o hayat, işte birde seni idare edeyim. Aman sen çok kazan, işlerin bozulmasın. Yaşamaya yüzüm yok zaten de, bu memlekette hiç yaşayasım gelmiyor arkadaş. Nerede toplama, süprüntü, elek altı insan varsa, bu coğrafya ya toplanmış. Mikrop yuvası resmen.   Hoş hali hazırda çalışmayı seven bir insan değilim ama böyle emeğim gasp edilince de, g

Tek Suçlu Teknolojimi

Tek Suçlu Teknolojimi

Yıllarca teknolojiyi eleştirdik, korktuk, zararlarını anlattık, faydalarından bahsettik. Bilerek veya bilmeyerek, hemen hepimiz bu konu üzerine mutlaka bir yorum yaptık. Bilmeyenler, bilinmeyenden korktu, eleştirdi. Bilenler başımıza açacağı işlerden tedirgin oldu. Faydaları ve hayatımıza kattıkları şüphesiz bir gerçek, ama hayatımızdan çaldıklarıda bir hayli fazla.

Teknoloji sever ve kullanır biri olarak, bu yazıyı yazmak beni kendimle çeliştirdi. Hemen her çıkan ürüne atlayıp almasamda, mutlaka inceleme fırsatı bulurum ve konu hakkındaki merakımı bir şekilde gideririm. Hayatıma artı katması yönünde kullanır, kimi zamanda eğlence amaçlı kullanırım. Teknolojiden ve getirdiklerinden gayet memnunum, ama bugün izlediğim video beni en baştan düşünmeye sevk etti.

Gerçekten bu kadar bağımlımıyız. Hayatımızı gerçekten bu kadar etkilemesi gerekiyor mu? Yıllar yılı icatlar yapılmış, kullanılmış. Yapılan icatları doğru kullanan da olmuş, çevirip kötüye kullananda. Teknolojide galiba, tam bu ince çizgide kalıyor. İnsanın nasıl ve ne kadar kullandığıyla hayatına etki ediyor.

İzlediğim videoya gelecek olursak;

Genç bir arkadaşımız ''twitch'' kanalından, canlı olarak oyun oynuyor. Bir nevi canlı yayın yapıyor. Bu arkadaşımızın anlattığına göre, 200 izleyiciye ulaşmasını çekemeyen birisi, ''ddos'' saldırısı yapıyor ve yayınını sabote edip, galiba hesabınıda hackliyor. Bundan sonrada olanlar oluyor.

Çocuk sinir krizleri geçiriyor, ilaç içiyor (sakinleşmek için), bolca küfrediyor ve annesi onu sakinleştirmeye çalışıyor.

Şahsım adına konuşmak gerekirse, oldukça üzüldüm. Bağımlılık yapan oyunlar duymuştum. Abd'de obeziteye neden olduğunuda duymuştum, ama galiba ilk defa böyle bi olayı izledim. Çok üzüldüm ve gerçekten kontrolsuz gücün, güç olmadığını anladım.

Sırf bu video için, teknolojiyi bırakıp taş devrine dönelim diyemeyiz. Ama biraz daha kurallı ve kontrollü kullanmayı öğrenmeliyiz diyorum. Konu hakkındaki düşüncelerinizi mera ediyorum. Sizce teknolojiyle hayatımız, nasıl olmalı?

İzlemek isteyenler için videoya, buradan ulaşabilirsiniz. Küfür içerir, izleyecek olanaları uyarmış olayım.

Yorumlar

  1. Elbette tek suçlu teknoloji değil, teknolojiyi kullanamayan bizleriz veya afedersiniz bazen cılkını çıkaran bizleriz , teknoloji geliştikçe insanlar aptallaşıyor çünkü kullanmasını bilmiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ne yazık ki kullanmayı bilmiyoruz ve sonuçlarıda videodaki gibi oluyor.

      Sil
  2. Videoyu seyrederken şaştım kaldım. Demek dijital dünyada hâla şaşıracağım olaylar varmış. Bir gencin ve bir annenin düştüğü bu kötü durum adeta ibretlik. Yazının başlığında sorduğun sorunun bu video için cevabı: En başta anne ve babada suç!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet anne baba cehaletinden kaynaklanıyor. Gerçi anne ve babanın, bilmediği bir dünyaya karşı evladını nasıl koruyacağını düşünüyorum. Kadın kızarak yavrusunu korumaya çalışıyor, elinden de başka bişey gelmiyor belliki.

      Sil
  3. bu oyunlara hep karşı çıkmışımdır bagımlılık yaratmadıgını söyleselerde yaratıyor..
    özellikle çocuklarımızı gençlerimizi uzak tutmak gerekir ne kadar mümkün bu bilinmez tabi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek mümkün olmuyor. Bir aralar ''metin2'' adlı oyun için, çocuğun birini öldürmüşlerdi Ankara'da. Allah sonumuzu hayır etsin.

      Sil
  4. böleyiz artık evet netsiz hayat olanaksız yaaaa burda soluk alıyoz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet önce, ihtiyaç yaratıyoruz. Sonra bağlanıp vazgeçemiyoruz. :)

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. En kısa zamanda miminize cevap vereceğim. Teşekkürler. :)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler

İşe Girişlerde Sağlık Raporu Karmaşası

Yeniden Çalışmaya Başlıyorum

Agar.io Yeni Efsane Oyun Yolda