Yaşamaya Çalışıyorum

Resim
  Son yazıyı yazalı epey bir zaman olmuş. İşten güçten kafamı kaldıramadım bir türlü. Yaz sezonu olduğu için ve hiç bir iş yerinde de eleman tam olmadığı için, bir birimizi idare etmek zorunda kaldık. Nefret ediyorum insanların emeğini sömüren, bu tip iş yerlerinden veya dinazorlaşmış kurumlardan. Ne demek eleman eksik, ne demek bir birimizi idare edelim. Ben buraya senin işlerin yürüsün, seni idare edeyim diye mi geliyorum. Bu nasıl bir yüzsüzlük, nasıl bir pişkinlik, nasıl bir utanmazlık. Geçimimi sağlamak için, isteyerek gelmediğim dünyada, sırf hayatımı devam ettirebilmek için geliyorum o iş yerine. Hoş senin verdiğin 3 kuruşla devam da etmiyor ya o hayat, işte birde seni idare edeyim. Aman sen çok kazan, işlerin bozulmasın. Yaşamaya yüzüm yok zaten de, bu memlekette hiç yaşayasım gelmiyor arkadaş. Nerede toplama, süprüntü, elek altı insan varsa, bu coğrafya ya toplanmış. Mikrop yuvası resmen.   Hoş hali hazırda çalışmayı seven bir insan değilim ama böyle emeğim gasp edilince de, g

İşe Girişlerde Sağlık Raporu Karmaşası

İşe Girişlerde Sağlık Raporu Karmaşası

Geçen yazımda, a101 de iş başlayacağımı yazmıştım. Klasik prosedürler gereği, bir takım evrak toplamam gerekti. Sabıka kaydı, nüfus kayıt örneği, foroğraf, anlaşmalı bankadan hesap açtırmak, noter tasdikli diploma, sağlık raporu derken, deli dana gibi koşturmak bana düştü. Hemen hepsini topladım, buldum buluturdum ancak, sağlık raporu tam bir karmaşa oldu benim için. Brezilya dizilerini aratmayacak derecede, karmaşa var bu sağlık raporunda. Anlatayım efendim yaşadıklarımı.

İlk önce devlet hastanesine gittim. Göğüs hastalıkları uzmanından alabileceğimi söylediler, sağlık raporunu. Girdim içeri, ''işe girmek için sağlık raporu alacağım'' dedim. Kendilerinin veremeyeceğini, aile hekimimden alabileceğimi söylediler. Vakit kaybetmeden aile hekimimin yanına gittim ve ''işe giriş için sağlık raporu almak istediğimi'' söyledim. Nerede çalışacağımı sordular ve bende A101 de başlayacağımı belirttim. (Yeni kanuna göre, sağlık raporunu ne maksatlı ve nerde kullanacağını belirtmek zorundaymışım.) Yine yeni kanuna göre, 10 kişiden fazla işçi çalıştıran şirketlerin, kendi bünyesinde hekim bulundurması gerekiyormuş ve raporu buradan almamız gerekiyormuş. A101'in, 10 kişiden fazla çalışanı olduğu için  ve markette malzeme indirilip, bindirildiğinden  ağır ve tehlikeli iş kapsamına giriyormuş. Bu yüzden aile hekimim, bana rapor veremeyeceğini söyledi.

Hemen A101'in bölge sorumlusunu aradım ve durumu anlattım. Tamda beklediğim cevabı aldım. Şirket bünyesinde, hekim bulundurmadıklarını, basit bir sağlık raporu alırsam işimin görüleceğini söyledi. Aile hekimimse, böyle bir sağlık raporu veremeyeceğini, bunun yasak olduğunu, vermek istemesede, arkasına tüm sorumluluğu aldığımı ve bu raporu iş için kullanmayacağımı yazıp, imzalamam sonucunda vereceğini söyledi. Bunu yaptığımda da, bir kaza durumunda, malulen emekli olmayacağımı ve tazminat alamayacağımı ekledi.

Bütün bunların üzerine, yine aile hekimimin tavsiyesiyle, işe giriş raporumu uygun bir hastaneden, uygun bir şekilde aldım. Kanun karmaşası yüzünden, kaç kere hastaneye ve sağlık ocağına gidip geldiğimi bilmiyorum. Gidip gelmeden ziyade, neyin doğru, neyin yanlış olduğunuda bilmiyordum. Şirketler her zamanki gibi, bişeyleri kılıfına uydurmaya çalışıyor. Yasalarda bu karmaşayla, şirketlerin ekmeklerine yağ sürüyorlar. Sonuç olarak, ben evraklarımı tamamladım ve verdim. Sizleride bu konuda, uyarma gereği hissettim. Siz siz olun, iyice araştırmadan, sağlık raporu almayın.

Yorumlar

  1. Bende bir spor salonuna yazılmaya karar verdim. Kentte kaç tane fitness salonu varsa gezdim hepsi saglik raporu almami istedi aile hekimimden. Bunun üzerine bu yazıyı okumam, biraz ugraşacağımı işaret ediyor sanırım >_<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum, aile hekiminize bağlı birazda. Spor salonu deyip önemsemeden verebilirde. Yada bir sürü, test yaptırmanıda isteyebilir. Kronik rahatsızlıkların varmı, yokmu diye.

      Sil
  2. Maalesef ülkemizdeki statükoculuğun resmi.Aslında bazı aile hekimleri hemen veriyor raporu,çok ilginç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende anlayamadım. Kaç kere döndüm bir rapor için bilmiyorum. :)

      Sil
  3. Zaten Aile Sağlık Merkezleri'nin ilaç yazan eczanelerden farkları yok. İşin ilginç tarafı önemli bir hastalığınız olduğu zaman sizden vebalı gibi kaçıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kimse sorumluluğunu yerine getirmiyor naparsın. Türkiye'de bürokrasinin babası var.

      Sil
  4. Ben Muhasebe bürosunda çalışıyorum konuya açıklık getireyim, Öncelikle Aile hekiminiz doğru söylüyor. Fakat ülkemizde şöyle bir şey var bunu bir çok iş yeri uygulamıyor yani kendi bünyesinde Doktor bulundurmuyor çünkü bu işverene yük olacak sadece çok büyük fabrikalarda falan var Doktorlar , Bir yandan işe gireceğiniz firma da haklı basit bir sağlık raporu alsaydınız yeterli olacaktı bunu neden istiyorlar onuda söyleyeyim size bir işyerinde sigortalı olarak işe başlayacaksınız sigortanızın yapılması için isteniyor dosyada olması gerekiyor. Aslında bakarsınız sadece Vatandaşlık numaranızla bile sigorta girişiniz yapılabilir ama Muhasebeci bu yükümlülüğü üzerine almaz doğal olarak yani muhasebeci de haklı o raporun mutlaka dosyada olması gerekiyor. Umarım işinizi halletmişsinizdir.

    YanıtlaSil
  5. Konuyu iyi ele almışsınız Gökhan TEKİN hocamda iyice özetlemiş Bizede TEŞEKKÜRLER demek düşer.

    YanıtlaSil
  6. Çok değerli bir konu, farkındalık yaratmak adına. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler

Yeniden Çalışmaya Başlıyorum

Agar.io Yeni Efsane Oyun Yolda