Yaşamaya Çalışıyorum

Resim
  Son yazıyı yazalı epey bir zaman olmuş. İşten güçten kafamı kaldıramadım bir türlü. Yaz sezonu olduğu için ve hiç bir iş yerinde de eleman tam olmadığı için, bir birimizi idare etmek zorunda kaldık. Nefret ediyorum insanların emeğini sömüren, bu tip iş yerlerinden veya dinazorlaşmış kurumlardan. Ne demek eleman eksik, ne demek bir birimizi idare edelim. Ben buraya senin işlerin yürüsün, seni idare edeyim diye mi geliyorum. Bu nasıl bir yüzsüzlük, nasıl bir pişkinlik, nasıl bir utanmazlık. Geçimimi sağlamak için, isteyerek gelmediğim dünyada, sırf hayatımı devam ettirebilmek için geliyorum o iş yerine. Hoş senin verdiğin 3 kuruşla devam da etmiyor ya o hayat, işte birde seni idare edeyim. Aman sen çok kazan, işlerin bozulmasın. Yaşamaya yüzüm yok zaten de, bu memlekette hiç yaşayasım gelmiyor arkadaş. Nerede toplama, süprüntü, elek altı insan varsa, bu coğrafya ya toplanmış. Mikrop yuvası resmen.   Hoş hali hazırda çalışmayı seven bir insan değilim ama böyle emeğim gasp edilince de, g

Facebook Çıkmazı

Facebook Çıkmazı

Uzun zamandır gel gitler yaşıyorum facebook hakkında. Acaba var olan hesabımı kapatıp, şişimi indirsem mi diye. İlk çıktığı günden beri bir türlü alışamadım ve etkinde kullanmıyorum. Ara sıra ne var ne yok diye bakıyorum, onda da paylaşımları görünce şişiyorum. Her kesimden insan olduğu aşikar, ancak iyice cılkı çıktı be kardeşim. Mahalle dedikodularının yapıldığı platform haline geldi iyice. Yan yana oturan ana kızın birbirini sevdiği, iltifatllar yağdırdığı vıcık vıcık yılışık bir yer oldu.

Mahalle baskısı da arttı gibime geliyor. Aaaa ayıp, öyle paylaşım mı olur, şunun kızı şunun oğlunu dürttü, bu bunu niye beğendi gibi saçma salak lafların dolaşması da soğutuyor beni. İnsanların, çok farklı amaçlarla kullanır hale geldiği, sözde sosyal medya iyice uzaklaştırıyor beni kendinden. Zaten alışamadım, bu tür safsatalar sıkıyor ve geriyor arkadaş. Ayrıca beni tav eden bir diğer facebook furyası da, hani bilmem kaç kere paylaşmassan bela yakanı bırakmasın, müslümansan beğen, Türksen şöyle yap, bilmem neysen takla at gibi insanı zan altında bırakan, piskolojisine direk etki eden, bağtıl inanç politikası ve insanların bunu ısrarla paylaşması çileden çıkarıyor beni.

Genelde blogum için kullanıyordum daha öncelerden, ama bloglara da bi katkısı olduğunu düşünmüyorum artık. Tamam herkes facebookta ama, onlar internet=facebook diyenler bence. Mobil internetin de yayılmasıyla, artık insanların tek bildiği site facebook oldu. Herkesin elinde bir telefon ve facebookta sayfa, mesajlaşma gibi zımpırtılarda olabildiğine sosyalleşme çabası. Bana göre asosyalliğin daniskası. Bu telefona gömülen, facebookun başından kalkmayan insanlar da zaten facebook dışına çıkmıyorlar. Yani senin oraya bıraktığın link'in, hiç bir analamı ve değeri olmuyor. İnsanlar kazara tıklayıp, sayfa açılırken hemen kapatıyor. Çünkü adam facebook dışında hiç bir siteye girmemiş. Korkuyor, yabancı geliyor. Hal böyle olunca da bloglar için facebook'un çokta bir anlamı ve değeri kalmıyor bence. Birde oyun oynamak için girenler var ki, zaten onların amaçları belli olduğu için kıçınla kuş tutsan da fayda etmez.

Bu gidişle facebookla ilişkimi tamamen bitireceğim gibi. Bana hitap etmeyen, bu sosyalleşme şeysi, beni çok sıkmaya başladı. Onun yerine, twitter daha özgür ve çağdaş geliyor. Hiç değilse ufku geniş insalar ve birbirine baskı yapmayan bir ortam var.

Sizce facebook mu twitter mı daha kullanışlı. Sizlerde benim gibi, bu tür sıkıntılar yaşıyormusunuz? Sosyal medyada.

Yorumlar

  1. Ben de komple Facebook hesabımı sildim 15 gün süre içinde tekrar döndüm, şimdi tekrar sileceğim. Twitter daha iyi en azından az kelime ile çok şey ifade edenler için... Blog için sayfa açmıştım neredeyse 1K beğeniye 2 ayda ulaşmıştım fakat sahte hesaplar, reklam yapanlar vs. vs. Ben de kapattım gitti. Facebook'tan kaçan kurtulur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğim gibi, içi boş kalabalıktan başka bişey değil facebook.

      Sil
  2. Kesinlikle facebook kullanıyorum kullanmamda. Blogumda bu konuyu zaman zaman dile getirmiştim, tekrar dile getirmeye karar verdim. Tekrar bu konu üzerine yazacağım. Evet, size sonuna kadar katılıyorum. Twitter her zaman çok daha iyidir. Twitter kullanan insan ile facebook bagimlisi insan arasinda çok büyül fatklar vardır. Twitter'in gerçektende ufku geniş insanların kullandıgına katılıyorum. Bence sizde kullanmayın şu illeti, artık 6 yaşındaki çocuk bile facebook kullanıyor be, facebook kullan-ma-mak bir ayrıcalıktır ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakın zamanda bende kapatırım facebook adresimi. Her girdiğimde, sinirlerim bozuluyor. Aslında çok fazla sosyal medya araçlarını kullanmak iyi bişey değil de işte. Bu arada yazacağınız yazıyı sabırsızlıkla bekliyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Popüler

İşe Girişlerde Sağlık Raporu Karmaşası

Yeniden Çalışmaya Başlıyorum

Agar.io Yeni Efsane Oyun Yolda