Yaşamaya Çalışıyorum

Resim
  Son yazıyı yazalı epey bir zaman olmuş. İşten güçten kafamı kaldıramadım bir türlü. Yaz sezonu olduğu için ve hiç bir iş yerinde de eleman tam olmadığı için, bir birimizi idare etmek zorunda kaldık. Nefret ediyorum insanların emeğini sömüren, bu tip iş yerlerinden veya dinazorlaşmış kurumlardan. Ne demek eleman eksik, ne demek bir birimizi idare edelim. Ben buraya senin işlerin yürüsün, seni idare edeyim diye mi geliyorum. Bu nasıl bir yüzsüzlük, nasıl bir pişkinlik, nasıl bir utanmazlık. Geçimimi sağlamak için, isteyerek gelmediğim dünyada, sırf hayatımı devam ettirebilmek için geliyorum o iş yerine. Hoş senin verdiğin 3 kuruşla devam da etmiyor ya o hayat, işte birde seni idare edeyim. Aman sen çok kazan, işlerin bozulmasın. Yaşamaya yüzüm yok zaten de, bu memlekette hiç yaşayasım gelmiyor arkadaş. Nerede toplama, süprüntü, elek altı insan varsa, bu coğrafya ya toplanmış. Mikrop yuvası resmen.   Hoş hali hazırda çalışmayı seven bir insan değilim ama böyle emeğim gasp edilince de, g

Nitekim Kenan EVREN Öldü

nitekim kenan evren öldü

Bugün görsel, yazılı ve sosyal medyanın gündeminde olan Kenan EVREN öldü konusunu, bende elimden geldiğince takip ettim. Uzun zamandır yaptıklarıyla pek çok tartışmaya konu oldu. Uzun uzadıya siyaset programlarında yaptıkları eleştirildi, tartışıldı, filmleri ve belgeselleri çekildi. Son zamanlar da hakkında dava açıldı. Müebbet hapis cezası aldı ve rütbesi 'er' sınıfına düşürüldü. Bunları zaten herkes biliyor. Bugün ölmesinin ardından, kimileri rahmet okurken, kimileri beddua etti. Peki hangi kesim haklıydı. Rahmet okumak mı gerekiyor du, yoksa beddua etmek mi.

Ben 1992 doğumlu biri olarak, 80 darbesini yaşamadım ve bilmiyorum. Aslına bakarsanız ben Türkiye'nin yakın tarihini de bilmiyorum. Çünkü o kadar karışık ve o kadar taraflı ki, doğruyu bulmakta zorlanıyorum ve kafam karışıyor. Ortada net deliller yok. Hep karanlık ve derin mevzular dönüyor. O yüzden ben yaşadığım ülkenin yakın tarihini bilmiyorum. Dediğim gibi 80 darbesini de yaşamadığımdan dolayı, net bir bilgim yok ve bilmediğim bir konu olduğu için yorumda yapamıyorum. Ama yaşayanlardan ve bugün ki ölüm haberlerine yapılan bir çok farklı yorumdan anladım ki kesin ve net bir sonuç yok. İki farklı grup var ve ikisininde kendine göre mazeretleri var.



80 Darbesini haklı bulanlar:


1978-1979 tarihlerinde ülkenin bi hayli karıştığını ve günlük 25-30 insan öldüğünü, huzurun ve rahatın kaçtığını. Sokakların güvensiz, okulların tekin olmadığı zamanlardı diye bahsediyorlar. Sağ ve sol olaylarının, aşırı gruplaşmaların, kahvehane taramalarının, yolda taraf olmadığı için dayak yiyenlerin veya öldürülenlerin olduğu bir zamandan bahsediyorlar. Siyasilerin yolsuzluk yaptığı, ekonomik istikrarsızlığın ve enflasyonun arttığı bir dönemmiş 1978-1979 senesi. Çığrından çıkmış, kargaşa halindeki bir Türkye'ye Kenan EVREN'in yaptığı darbenin iyi geldiğini savunuyorlar. Hatta öyleki, darbeyi alkışlarla karşılayanlar ve sokakların tekrar güvenli bir yer olduğunu savunuyorla. Kavga gürültünün bittiğini söylüyorlar.

80 Darbesi ve Kenan EVREN karşıtları:


Yüzlerce insanın ölmesine, bir çok insanın işinden, mesleğinden olmasına, işkencelere, idamlara kızıyorlar. Demokrasinin kalkıp, sıkı yönetimin gelmesine tepki gösteriyorlar ve diktatörlük olarak bahsediyorlar. Çok çileler çekildiğini, insanların kurtuluş olarak gördüğü darbenini onlara çok büyük zulümler ettiğini savunuyorlar ve Kenan EVREN'in ölmesine neredeyse seviniyorlar.

Durumlar böyle. Ben dediğim gibi, 92 doğumlu biri olarak. Bu konuya yorum yapmıyorum ve bu konuyu, tarihte böyle oldu demem için bloğuma not düşüyorum. Aşağıda twitter yorumlarını anlık olarak görebilirsiniz.Yan taraftaki resme tıklayarak, 80 darbesini infoğrafik açıdan inceleyebilirsiniz.

Ayrıca konu hakkında değerli düşüncelerinizi yorum olarak bırakırsanız, bende biraz daha aydınlanmış olurum.



Yorumlar

Popüler

İşe Girişlerde Sağlık Raporu Karmaşası

Yeniden Çalışmaya Başlıyorum

Agar.io Yeni Efsane Oyun Yolda